zaterdag 2 april 2011

Het leven is goed

op het Brabantse land. Daar heb ik even ondergedoken gezeten. Wat een rust en wat een pracht en wat was het mooi weer en wat was het koud 's morgens. Maar vooral wat heb ik er van genoten! We hebben er "het seizoen" geopend samen met Josianne en David en Charlotte.

DSC_0367

Weer het een en ander opgeruimd in de tuin en verder vooral bezig geweest met genieten. 's Avonds gingen de Rotterdammers weer terug naar huis en Jan en ik zijn gebleven. De volgende morgen heb ik Jan op de trein naar zijn werk gezet (die had een superdrukke week met lange werktijden) en ben verder gegaan met genieten. Maar nu in mijn uppie. Eerst nog een poosje binnen met de houtkachel aan en later heerlijk buiten zitten werken aan de  quilters blessings, die nu toch al wel heel erg opschiet. (Foto ben ik vergeten te maken, maar dat zien jullie binnenkort...)

  DSC_0369

Dinsdagmorgen was het wel heeeeel koud toen ik opstond - het ijs zat dik in het vogelbadje- maar binnen no time was het weer aangenaam vertoeven met de houtkachel aan. Mijn mobieltje liet weten dat iemand mij wilde spreken en dat bleek Josianne te zijn; die was weer onderweg naar het buitenverblijf, want ze moest verplicht zo'n drie kwartier rijden om de accu van haar auto weer volledig op te laden. (Die had zeven weken stilgestaan i.v.m. de bevalling en was zo dood als een pier.) Dat vond ik natuurlijk heel vervelend, want nu moest ik alweer die kleine Charlotte knuffelen... Samen hebben we het weer heerlijk gehad en onbesch... genoten.

DSCF0035

Woensdag zat het er al weer op voor me en ben ik op mijn gemakje teruggereden naar Tiel. Op de A27 zag ik echter ineens "Woudrichem" en die auto wilde persxe9 die kant op. Heel gek! Op dat moment wist ik niet eens de naam van de quiltshop die daar zit, laat staan dat ik een adres wist. Wat ik wel wist was dat de quiltshop in het oude centrum zat, dus dat moest ik kunnen vinden. Toen ik de naam "Schering en inslag" zag wist ik het weer en ik heb me daar kostelijk vermaakt natuurlijk. Wat mooie lapjes rijker (ook al geen foto van...) heb ik de Peugeot weer de goede kant op gestuurd en drie kwartier later zat ik met DS aan de koffie. De rest van de dag was een klein beetje chaotisch. Volgens mij rook iedereen dat ik weer thuis was, want de aanloop was giga.

Donderdag thuis wat gerommeld en gisteren weer heerlijk genoten van Kayleigh. Wat een heerlijk mokkeltje is het (ja, ze is papa's meisje en oma's mokkeltje). De bestelde boterham met vlokken wordt eerst geplunderd, waarna het hele toetje meegeniet van de chocola en daarna gaat pas het brood naarbinnen.

1 april 2011

En voor vandaag wordt er super mooi weer voorspeld, dus allemaal naar buiten en Genieten met een grote G. 

Fijn weekend en tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten