maandag 5 december 2011

Snertweer.

Maar dan wel in de letterlijke zin hoor. (Alhoewel het hier wel heel regelmatig regent en hagelt en het toch wel ijsberen koud aan het worden is.) Vanavond eten we dus snert. Helemaal zelf uit de vriezer gehaald. Oké, een paar weken gelden ook helemaal zelf gemaakt.

Vandaag heb ik een poging gedaan om het huis alvast een beetje in kerstsfeer te krijgen. Hier en daar is er een hoekje klaar, maar echt opschieten doet het vandaag om de één of andere reden niet. Moet ik ook geen engeltjes puzzel in elkaar gaan zetten natuurlijk. Maar ja, DH is helemaal gek van engeltjes en het leek me leuk om de puzzel kant en klaar in de salontafel te parkeren. DAT is dan wel weer gelukt...




Zaterdagmiddag kwam Kayleigh in Pietenpak bij ons binnen; haar papa had haar verteld dat ze dan bij opa en oma mocht strooien..... (waarvoor hartelijke dank hihi). Binnen vijf minuten lag er een kilo kruidnoten dwars door de kamer en pietje Kayleigh had de grootste pret; net als haar papa en wij!  Dat het strooien vol overgave gebeurt kun je wel zien hè?


Deel drie van de Camelot schiet al lekker op: de puntjes worden steeds strakker (ik leer het nog wel een keer) en het zijn ook deze keer weer prachtige stoffen!


Was ik vorige week bezig om de afwerkbies aan de sneeuwmannenquilt te zetten..... ploeft m'n naaimachine... Als er rookwolkjes uitkomen is dat meestal geen goed teken hè? Ik heb de quilt dus maar weer mee naar beneden genomen en zit nu ijverig met de hand de bies er aan te naaien. En hoewel hij nog niet helemaal klaar is, is hij al wel goedgekeurd door de NVVH. (Nederlandse Vereniging van Huiskatten.)



In de loop van het jaar had ik ergens een heel leuk kerstboek op de kop getikt van Debbie Mumm.


En die twee maffe kerstelven wilde ik wel maken; de één heet Elwood en de andere is mijn naamgenootje Ella.

(Even je hoofd of je pc draaien..... sorry).
Ella zit inmiddels in elkaar, met mooie knopen op haar jurk en sloffen. Die had oudste zus meegenomen voor me, want ik kon er vast wel wat mee.... Ja dus!






En zo zat Ella er van de week gezellig bij toen we onze bee hadden.... nog wel een kaal koppie en alleen nog spelden als oogjes. De echte oogjes zitten er nu ook in, maar ik ben er nog niet aan toegekomen om haren te maken.

slofjes...


handje.



Weer een heleboel gedaan dus. En voorlopig ben ik nog niet klaar..... Wie van jullie wel trouwens?

Voorlopig weer even "de groetjes" voor jullie allemaal!



3 opmerkingen:

  1. wat een leuke naamgenoot heb je gemaakt! Het leuke van jouw blog openen is: bam....zo'n prachtig Camelotblok!!! Echt heel erg mooi!! Die derde lijkt me nog niet zo eenvoudig: hoe krijg je dat ronde middenstuk er netjes in?? lijkt me een heel gepruts. ( klinkt oneerbiedig, maar is niet zo bedoeld, hoor.......;)
    veel succes en hopelijk zonder rookwolkjes!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Sylvia. Dat vraag ik me soms ook af; hoe krijg ik dat ronde middenstuk er nou goed in??? Het blijft inderdaad prutsen, frommelen, in de hoek mikken, er weer uit halen en dan met een beetje geduld (niet altijd mijn sterkste kant) gewoon maar weer aan de slag...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enig site heb je, heb je meteen bij die van mij gezet
    Wat is je Camelot schitterend
    En wat zijn je poppetjes enig.
    En wat ligt poes er heerlijk warm bij.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen