donderdag 29 december 2011

Heerlijke kerstdagen enzo....

Zo zeg, wat heb ik het weer laten afweten de afgelopen weken! Ja ja, de voorbereidingen voor kerst... Nou daar lag het eigenlijk niet aan hoor. Moeders, die in een aanleunwoning woont bij een bejaardencomplex, kreeg een nieuwe keuken. Echt heel handig om dat te doen bij oude mensen zo vlak voor de feestdagen. Eigenlijk ben ik er nog een beetje pissig over, maar goed, het was niet anders. Dus eerst de boel leegmaken (hoewel mams dat al voor het grootste deel had gedaan) en toen de klus geklaard was hebben we maar meteen het oude behang van de muren gesloopt, een nieuw behangetje uitgezocht (met een prachtig patroon erin waarvan mams zich afvroeg of het niet te lastig zou zijn...) en zijn een weekendje lekker druk geweest om alles te krijgen zoals het zou moeten zijn... Tjongejonge, wat zat dat tegen zeg. Er was één hoek die werkelijk van geen kant klopte. Alleen over die ene baan hebben jongste zus en ik al ruim vijf kwartier gedaan... Nou ja, de rest ging ietsepietsie vlotter en het geheel mag absoluut gezien worden.
Kerstavond kwam mams hier en we hebben het heerlijk gehad! Eerste kerstdag ook lekker met zijn drietjes de dag begonnen. ´s Middags kwam zoonlief deze kant op en we hadden een heerlijk kerstdiner met zijn viertjes.

Tweede kerstdag was het vol in de herberg. Heel veel gelachen, de kleindochters gebadderd (het was uiteindelijk kerst he), de cadeautjes stonden al te wachten en vielen in goede aarde en we hebben heerlijk met zijn allen zitten gourmetten.


En wat heeft mams genoten van haar kinderen, kleinkinderen en achterkleindochters.

Dinsdag hebben we haar weer thuisgebracht en meteen de laatste puntjes op de I gezet in haar nieuwe keuken. Een nieuwe lamp opgehangen en hier en daar wat draden weggewerkt. Het mag nu helemaal gezien worden!

En vandaag waren de dochters hier al weer. Met hun dochters. Om oliebollen te bakken. En dat is gelukt! We hebben weer een fantastische dag gehad! Het liep als een (oliebollen)trein. En de 149 oliebollen, 60 bananenflappen, 10 ananasflappen en 70 appelflappen smaken overheerlijk! (Niet dat ik ze allemaal al op heb, maar als de rest net zo smaakt als dat wat ik geproefd heb.....) Ook hier heb ik een collage van gemaakt om de sfeer weer te geven.


En terwijl de dames van boven de vijf in de keuken bezig waren heeft opa zich kostelijk vermaakt met de dames van onder de vier!

En heb ik ook nog wat quilterigs gedaan de afgelopen dagen? Ja hoor, ik ben van alles aan het voorbereiden voor het nieuwe jaar hihihi.
En nu ga ik proberen het vet uit mijn haar en van de rest van mijn lijf te krijgen. Het huis is alweer aan kant (met hulp van Josianne en Sabine en niet te vergeten DH).

Met een beetje geluk laat ik van de week nog van me horen en als dat niet gaat lukken dan wens ik jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling toe!

Lieve groetjes,

Ella

2 opmerkingen:

  1. Oh jee, nu al weer in bad, het is nog geen Pasen hoor:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onwijs gezellige boel is het bij jou geweest, helemaal top!!!

    BeantwoordenVerwijderen