maandag 3 oktober 2011

Veel gedaan

Boy oh boy, hebben jullie ook zo genoten van het weer van de afgelopen week? Ikke mooi wel! Veel buiten gespeeld, maar natuurlijk niet zonder naald en draad. En ook niet alleen. Woensdagmiddag was er weer mini bee en Annelies, Ellen en ik hebben ons heerlijk vermaakt.




Donderdag ben ik even bij Janet wezen shoppen; ze woont een blok verderop en heeft een klein winkeltje aan huis met allerhande knutsel- en handwerkspullen en sinds kort verkoopt ze ook quiltlapjes... Met een leuk lapje voor de sneeuwpoppenquilt, wat knoopjes voor op de buik van één van deze koude figuren, een leuk patronenboekje en nog wat klein spul kwam ik thuis en haalde alles uit het plastic tasje. En stond helemaal flabbercasted toen dat ontzettend leuke charmpack ineens in het tasje zat...


Dank je wel Janet! Ik ben er hartstikke blij mee en ga er zeker iets leuks van maken!

Afgelopen vrijdag zijn we weer verhuisd naar Gilze, waar DH alle liggende delen van de ramen van keuken en serre weer strak in de lak heeft gezet en alvast de sponningen van de keukendeuren wit heeft geschilderd. Dat kan er dus voorlopig weer even tegen! En wat waren we verbaasd toen één van de kippen (die we vorige keer gemist hadden) plotseling haar kroost kwam voorstellen; maar liefst negen stuks!


Genietend van het mooie weer zijn we zaterdag naar Essen gereden (even onder Roosendaal, net over de Belgische grens) en zijn daar bij "de Lappenvrouw" gaan kijken voor..... jawel, quiltlapjes! We werden reuze vriendelijk ontvangen en ze was heel enthousiast over "meneer", die zowaar ook begon rond te neuzen en bij elke leuke rol stof riep: "kijk eens El, deze is leuk zeg". Als ik alles had gekocht had ik nu een compleet asiel gehad... Katten, vogels, hanen, je kon het zo gek niet bedenken. Vooral heel veel paneelstoffen daar, maar ik ben toch heel leuk geslaagd voor een paar sneeuwpoppen - ja, ik weet het, de mussen vallen bijna dood van het dak en ik ben met die kouwe wezens bezig- en ook nog stof voor een te gek kerstschort. Je moet toch het hoofd koel houden nietwaar?

Zondag hebben we de rommelmarkt bezocht. En kijk wat ik daar gescoord heb!




Uiteraard werd ik voor gek versleten, maar later bleek het toch wel een superleuke aankoop te zijn.


Gisteravond kwamen we weer thuis en ook daar lag een enorme verrassing op me te wachten. 


Afgelopen vrijdag was de eerste bijeenkomst bij Dorry om de "Camelot" te maken. Ik weet het, we zaten in Gilze en Dorry woont in Tilburg, maar wij waren iets later daar in de buurt dan dat de BOM begon. Maar nu lag dat prachtige patroon, met stoffen, dus in de brievenbus! Dat zijn nou van die dingen waar je zo blij van kunt worden hè!


En vandaag wordt het ook nog mooi weer, dus ik zit hevig te dubben... Ramen zemen in de huiskamer? Doe maar niet. Stofzuigen? Kan morgen ook. Buitenspelen dan maar? Dacht het wel! Uiteindelijk is het een Block Of the Month dat ik heb binnegekregen, dus dat moet wel deze maand gemaakt worden.... Vervelend hoor hihi.

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten