woensdag 19 oktober 2011

Het loopt even anders

dan we hadden gehoopt. Ach, iedereen heeft wel eens een griepje of voelt zich niet zo lekker. Alleen DS kan daar nogal heftig op reageren. Afgelopen zondag belde hij dat hij zich echt beroerd voelde; hij wilde of naar huis of naar het ziekenhuis... Nou, als hij me die keuze geeft is er maar één plek waar hij thuishoort: het ziekenhuis. Normaal gesproken zouden we dan in de auto stappen, naar Nijmegen rijden en zorgen dat hij op de SEH terecht komt. Afgelopen zondag dus niet; we hadden een verjaardag in Deventer en omdat DH een jaarkaart heeft en ik met 40% korting reis, hadden we besloten om eens met de trein te gaan. Achteraf niet zo'n goede keus, maar dat konden we van te voren ook niet weten natuurlijk. Eén van zijn vrienden heeft hem dus naar de SEH gebracht en wij zijn met de trein naar Nijmegen gegaan. Op zich prima te doen. Toen DS eenmaal op de afdeling lag en alles geregeld was hebben we het openbaar vervoer redelijk vervloekt. Echt zondagavond dienst... Vanaf het Radboud in Nijmegen naar Tiel hebben we er ruim twee uur over gedaan. Ik kan je vertellen dat we daar toch niet helemaal blij van werden, want met de auto ben je er in een klein half uurtje.

Maandagmiddag met de auto naar Nijmegen gereden met het idee dat DS wel weer mee zou gaan naar Tiel. Tot op heden was dat telkens het geval als hij ontregeld was. Mooi niet dus. Hij hield niets binnen en werd alleen maar zieker. Medicijnen tegen de misselijkheid helpen niet of maar heel even. Voorlopig blijft hij dus waar hij is: in bed aan de insulinepomp en het infuus. Zijn suiker is weliswaar onder controle, maar zonder die pomp zou dat niet lukken. En omdat hij niks binnenhoudt zijn we blij dat ie aan het infuus hangt. Ze zijn er daar van overtuigd dat hij griep heeft (net als een heleboel andere mensen) en dat hij dat eerst moet uitzieken voor hij weer van het infuus af mag en weer gewoon kan gaan eten. Laten we er maar van uitgaan dat dat snel gebeurt.

In de tussentijd houd ik me in het ziekenhuis maar bezig met de vingerhoedjes. Wat ben ik blij dat ik mijn lapjes heb.

Hopelijk tot snel met beter nieuws!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten