maandag 14 februari 2011

Gloeiende, gloeiende.....

Gisteren heerlijk aan het geheime project gewerkt en het helemaal afgemaakt. Tjongjonge, wat was ik trots dat ik hem klaar had! Binnen veertien dagen een compleet quiltje gemaakt... Voorzichtig werd hij dus vanmorgen in het bad gelegd. Even de kattenharen, vieze vingers en niet te vergeten de blauwe stift eraf spoelen is geen overbodige luxe. Klein beetje babyshampoo erbij en poedelen maar. En poedelen maar... en poedelen maar........ Wel vedikkeme, waarom gaat die stomme blauwe stift er nou niet uit op de effen rode lapjes??? Op alle andere stofjes is het weg, maar die rode lapjes!!! Ik begin me een boze stier te voelen bij die rode lapjes waar het blauw niet uit wil verdwijnen. Beetje Vanish erbij en een nagelborsteltje..... Helpt ook al niet. De quilt uit het water geplukt en in de wasmachine gestopt en dan maar bidden dat het nu goed komt. Na een uurtje hoor ik iets raars op zolder. Staat de wasmachine te gillen dat er iets niet goed is... Potver... wat nou weer? Alle lampjes knipperen (ik wist niet dat er zoveel lampjes opzaten), het mormel piept als ik weet niet wat en er staat water in de trommel. Na een half uur mopperen en prutsen heb ik dan eindelijk mijn quiltje uit het wasapparaat. En het blauw van de verdwijnstift grijnst me nog steeds tegemoet. En nu weet ik het even niet meer. Is er iemand die een andere oplossing heeft dan de vlekkenschaar? 

Quillt charlotte

En of mijn wasmachine het nog doet? Ik heb werkelijk geen idee. Ga ik van de week wel uitvinden.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige verrassing voor de al even mooie Charlotte!
    Misschien heb je aan onderstaande 'tips' iets?

    Dikke stiften zijn vaak op alcohol basis. Druppel wat alcohol op de vlek. deze lijkt donkerder te worden, schrik niet, laat het 2 minuten inweken (mag niet te droog worden). Over de vlek vrijven met een lichtvochtige microvezeldoek en alles is eruit. Het kan zijn dat je het een keer moet herhalen. Maar het werkt echt super!

    En er bestaat een clover eraser pen, speciaal blauwe pennen op patchandstitch.com

    groetjes Renske
    P.S. Nog van harte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Renske: bedankt voor de tips. Ik ga het zeker uitproberen! En het is echt een mooi poppie hxe8? Bedankt ook voor het lieve kaartje dat we van jullie kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, o! Dat is niet zo leuk, maar wees getroost: ik als leek had het niet herkent. Prachtig, vooral met zo'n mooi kindje erop.

    Wel heb ik nog een tip voor als je een nieuwe wasmachine gaat/moet kopen... een 5 kg apparaat, waar je volgende quilts met gemak in en uit kunt krijgen.
    Want nu je de smaak te pakken hebt van die mooie 'dingen', ga je vast nog (even) door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Wilma: Gelukkig doet de wasmachine het weer gewoon, dus kan ik het geld uitgeven aan mooie lapjes voor quilts hahaha. En ook van jullie kregen we zo'n lief kaartje omdat Charlotte geboren is! Hartstikke lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen