donderdag 25 november 2010

Dat wordt weer even bijkleppen.

Na het feest van Josianne en David had ik toch echt een paar dagen nodig om bij te tanken, maar dat is weer helemaal goed gekomen. Moesten we ook nog even terug naar Rotterdam omdat ik heel slim mijn sleutelbos in een tasje had laten zitten waarvan ik dacht dat er alleen knutselspullen voor Josianne inzaten. Zijn we maar meteen even doorgereden naar Brielle om daar "'t Quiltgebeuren" onveilig te maken. Met weer wat aanvulling aan blauwe lapjes thuisgekomen... Ik ben heerlijk bezig geweest met de stitcheries voor Stitching for Christmas. Aangezien ik niet zo heel veel heb met kleine quilts om aan de muur te hangen (nog afgezien van het feit dat we daar te weinig muren voor hebben) heb ik besloten om de stitching for christmas te combineren met de stitcheries van de christmas gift. Het begint echt al hartstikke leuk te worden, maar het heeft natuurlijk als nadeel dat het eens zo groot wordt en dat er ook veel meer sneeuwballen gemaakt moeten worden bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen over het doorquilten straks. Maar dat mag de pret niet drukken, ik ga onverdroten door. Hij zal het dit jaar niet halen om helemaal kant en klaar de donkere dagen met ons door te komen, maar al quiltend zal ik er tenminste lekker warm onder zitten.

  Image1

Helaas was mams afgelopen week een beetje in de lappenmand en hebben jongste zus en ik er toch weer wat extra zorg mee gehad; jongste zus om 's avonds met mams naar de huisartsenpost te gaan en ik de volgende dag om foto's te laten maken en medicatie op te halen. (Helemaal lekker loopt het nog steeds niet, want de huisarts is weer geweest en ze heeft nu toch maar een kuurtje gekregen.) Op de terugweg was het puur genieten op dat mooie nieuwe stuk A2; alles reed geweldig door en ik zat mezelf al helemaal rijk te prijzen... tot de afslag naar de A15. Die is ook helemaal vernieuwd en ik heb iedere meter uitgebreid kunnen bekijken... Potverdikkie anderhalf uur gedaan over 42 km.

Vrijdag kwam Kayleigh al wat hangerig binnen; ze was wakker gemaakt en in de auto weer in slaap gesukkeld. De zeehondencrxe8che in Pieterburen was er niks bij; wat kan ons kleine meisje blaffen zeg! Ze was er niet echt heel ziek van, maar helemaal heppie de peppie was ze ook niet en ze viel dan ook op de bank in slaap. Na een klein uurtje werd ze in paniek wakker en ik vroeg haar of ze bij oma op schoot wakker wilde worden. Nou, dat wilde ze wel en ze kroop heerlijk tegen me aan... om vervolgens weer in slaap te vallen. Heb ik toch mooi ook een uur op de bank gehangen.

191110.

Zaterdag naar twee verjaardagen geweest. Keigezellig, maar ook wel heel druk. En dus heb ik zondag maar weer een bijkomdagje gehad. Maandag de boel een klein beetje bijgewerkt en 's avonds naar de laatste avond van de fotocursus. Heel veel geleerd de afgelopen weken over wel of niet flitsen en als je dat wel doet hoe je dat dan het beste kunt doen, perspectief, snelheid, diafragma en sluitertijd en ga zo nog maar even door. Jammer dat het afgelopen is na vanavond, maar ik heb er veel van opgestoken en zal blijven oefenen om steeds mooiere foto's te gaan maken.

Huiswerk fotocursus

Komende week eerst proberen om de top van de stitching for christmas af te krijgen en verder zien we wel hoe het allemaal komt.

Tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten